Colònies de teatre i ball per fomentar les habilitats artístiques dels infants

ü
Destaquen les ‘masterclass´ a càrrec d’Àlvaro Duran, integrant del grup ‘Deu de veu’ a les colònies de ball i de l’actriu Gemma Deusedas a les de teatre.

ü  Coreografies musicals a ritme de Jazz, funky, hip-hop, bollywood i balls llatins.

ü
Els esports d’aventura com el tir amb arc, el GPS i l’slackline seran un altre dels plats forts d’aquestes estades.

ü     NOTA DE PREMSA. Fundació Pere Tarrés (21/04/2014) - Enguany a les colònies artístiques que organitza la Fundació Pere Tarrés, els infants i joves d’entre 8 i 16 anys que hi participin, podran tornar a triar la disciplina artística que més els agradi, ja sigui el teatre o bé el ball. La gran novetat d’aquest any serà la celebració d’una masterclass, tant a les colònies de ball com a les de teatre. Un any més la casa de colònies La Conreria que la Fundació Pere Tarrés té a Tiana acollirà aquestes estades. L’objectiu és que els infants i joves amb vocació artística puguin aprofundir en habilitats de teatre i dansa, al mateix temps que gaudeixen de l’estiu amb activitats d’educació en el lleure.

Masterclass de ball i teatre

Àlvaro Duran, un dels integrants del grup ‘Deu de veu’, guanyador del concurs televisiu Oh Happy Day, serà l’encarregat de dirigir una classe magistral a tots els nens i joves que hi assisteixin. Tots ells podran posar a prova les seves habilitats en el món del ball i gaudir de les diverses coreografies a ritme de jazz, funky, hip-hop, bollywood i balls llatins. D’entre totes les coreografies realitzades, se’n triarà una per representar el darrer dia amb els pares com espectadors. Aquestes colònies començaran el 29 de juny i acabaran el 6 de juliol.

D’altra banda, l’actriu de teatre i televisió, Gemma Deusedas serà l’encarregada d’impartir la masterclass a les colònies de teatre. En aquestes estades es practicaran tècniques teatrals per treballar l’expressió corporal, la modulació de la veu i la improvisació. Tots els nens i joves assistents hauran de crear-se un personatge i inventar una història partint de zero. La idea és què els nois s’ho facin tot, i que no només aprenguin la vessant interpretativa, sinó que vegin que també hi ha un part creativa que passa pel disseny de vestuari, la construcció de decorats i atrezzos. La creació de l’obra de teatre o musical tindrà lloc al teatre de La Conreria i serà representada el darrer dia com a colofó final. Les colònies teatrals començaran el 6 de juliol i acabaran el 19 del mateix mes i inclouen una sortida a Port Aventura per veure els espectacles que s’hi desenvolupen i pujar a totes les atraccions.

Esports d’aventura

L’entorn natural i les instal·lacions de La Conreria ofereixen moltes possibilitats i malgrat que el ball i el teatre seran el centre d’interès d’aquestes colònies artístiques, també hi haurà temps per practicar l’esport d’aventura. El tir amb arc, el GPS i l’slackline seran les disciplines esportives que s’hi podran practicar.

Campanya d’estiu 2014

Les colònies artístiques s’emmarquen dins la campanya d’estiu que la Fundació Pere Tarrés organitza i en les quals s’hi acolliran més de 20.000 infants i joves d’arreu de la geografia catalana. La campanya comptarà amb la implicació de més de 4.000 monitors i deixa unes xifres que posen de manifest la magnitud de la fundació, confirmant-se així, com l’entitat més gran de Catalunya dedicada al lleure.

Us podeu descarregar fotografies de les colònies de teatre de l’any passat a:

Tota la informació es pot consultar a: www.peretarres.org/estiu